Het verloren vosje - Carolina Rabei recensie

10-03-2020

Emma woont samen met haar moeder. Maar haar vervelen doet ze nooit. Ze heeft al haar knuffelvriendjes waar ze wonderbaarlijke avonturen mee beleeft. Tot ze op een dag Rood vosje kwijtraakt. Ze gaat snel naar hem opzoek. Ze volgt de sporen die ze vindt en die leiden haar regelrecht naar haar knuffel Rood Vosje. Maar wat ze daar aantreft maakt het avontuur alleen maar groter. 

Samen met haar knuffel Rood Vosje gaat ze op avontuur en maakt ze heel wat nieuwe vriendjes. 

Ik kreeg de kans om kinderboeken te recenseren en heb deze kans dan ook met beide handen aanvaard. Ik vond het een unieke kans om kinderboeken te mogen lezen en deze dan ook tevens voor te lezen aan de kinderen op mijn werk. 

'Het verloren vosje' is een prachtig kinderboek! Het heeft heel mooie illustraties die duidelijk zijn voor de kinderen. De kinderen vonden de prenten ook super mooi! 

Het is een heel leuk verhaal dat thema's als vriendschap en alleen zijn bevat. Het is een ontroerend verhaal dat je meeneemt naar een andere wereld. Het is heel goed geschreven en het is gemakkelijk om voor te lezen aan de kinderen. Elk stukje tekst wordt ondersteund door bijpassende illustraties.

Reacties van de kinderen: 'zo mooi', ' 100 % leuk', 'Ik hou van de vosjes'. 'Leuke konijntjes' , 'Ik wordt er helemaal stil van', ...

De kinderen vonden het super mooi en ik ook!  Meer dan geslaagd en ik ga het zeker nog vaak voorlezen!! 


  • Auteur: Carolina Rabei
  • Genre: Kinderboek
  • Thema's: Vriendschap, zoektocht, alleen zijn
  • Uitgeverij: Baeckens Books
  • Publicatie datum: februari 2020
  • Omvang: 28
  • Waardering: * * * * *

Dankjewel Baeckens Books voor dit prachtige recensie exemplaar!!